Mε τη χτεσινή ανακοίνωση των επιδόσεων των μαθητών στις πανελλήνιες εξετάσεις, με τους χιλιάδες αριστούχους και τους χιλιάδες που γράψαν κάτω από τη βάση, καταδεικνύεται με τον πλέον εμφατικό τρόπο η παράνοια ενός συστήματος που εγκλωβίζει και εξοντώνει τους εφήβους.
Το εξεταστικό σύστημα έρχεται φαινομενικά να χωρίσει τους μαθητές σε «καλούς» και «κακούς, ενώ στην πραγματικότητα τους καταρρακώνει όλους. Το λύκειο χάνει τον αυτόνομο παιδαγωγικό του ρόλο και μετατρέπεται σε ένα εξεταστικό κάτεργο, όπου όποιος έχει τη δυνατότητα να πληρώσει την παραπαιδεία επιβραβεύεται, ενώ οι υπόλοιποι κρίνονται ως αποτυχημένοι.
Μόνο η κατάργηση των πανελλήνιων εξετάσεων, η αποσύνδεση του σχολείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και η ελέυθερη πρόσβαση στα Πανεπιστημιακά ιδρύματα, παράλληλα με συγκεκριμένα μέτρα ενίσχυσης του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης και κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας, μπορεί να εγγυηθεί τον αυτόνομο μορφωτικό χαρακτήρα του σχολείου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου