Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2009

Από γκαρσονιέρα....σταθμός!

Αντιδράσεις κατοίκων για τη μεταφορά του ΚΤΕΛ πλησίον της λίμνης Παμβώτιδας

Απόσπασμα από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"

Το κτίριο που εδρέυει το ΚΤΕΛ Ιωαννίνων ξεκίνησε σαν… γκαρσονιέρα 50 τ. μ., μετατράπηκε σε εμπορικό κατάστημα, εμφανίστηκε σαν πρακτορείο έκδοσης εισιτηρίων, για να λειτουργήσει ουσιαστικά πριν από λίγες ημέρες σαν ο νέος σταθμός του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων, παρότι ο νομάρχης ισχυρίζεται ότι αποτελεί απλό πρακτορείο. Δεν πρόκειται για αποκριάτικες μεταμορφώσεις αλλά για τη διαρκή προσπάθεια της διοίκησης του ΚΤΕΛ και της νομαρχίας να υπερβούν τις αντιδράσεις και τα εμπόδια της νομιμότητας.

Μεταξύ των οποίων και μια απόφαση – διαταγή αναστολής εργασιών του Συμβουλίου της Επικρατείας (Αύγουστος 2008), η οποία παρακάμφθηκε. Και όλα αυτά σε ένα οικόπεδο, το οποίο διασχίζεται από το όριο των 100 μέτρων προστασίας της λίμνης Παμβώτιδος. Εντός του ορίου δεν επιτρέπεται καμία παρέμβαση, καθώς αποτελεί πολύτιμο βιότοπο, ενώ και η υπόλοιπη περιοχή αποτελεί Ζώνη Οικιστικού Ελέγχου, όπου επιτρέπονται μόνον οικίες, καταστήματα και κοινωφελή κτίρια (το ΚΤΕΛ δεν εμπίπτει σε αυτή την κατηγορία) συγκεκριμένων προδιαγραφών. Γι’ αυτό και οι οικοδομικές άδειες αφορούσαν στην αρχή οικία 50 τ. μ. και αργότερα εμπορικό κατάστημα.

Η μεταφορά του ΚΤΕΛ Ιωαννίνων από το κέντρο της πόλης (επί της οδού Ζωσιμάδων) και πάλι εντός της πόλης και πλησίον της λίμνης, στην οδό Παπανδρέου, αναμένεται να αυξήσει την οικιστική και κυκλοφοριακή πίεση στην περιοχή δίπλα στον υγροβιότοπο. Ο Φορέας Διαχείρισης της λίμνης Παμβώτιδας διαφωνεί. Αν και το κτίριο είναι πέρα από τη ζώνη των 100 μέτρων, άλλες εργασίες (υπόστεγα, ασφαλτοστρώσεις) γίνονται εντός. «Ο φορέας θεωρεί ότι οι εργασίες γίνονται κατά παράβαση των όρων προστασίας της περιοχής και του οικοσυστήματος της λίμνης», τονίζεται σε ανακοίνωσή του, που προφανώς αγνοήθηκε. Ο κ. Γιάννης Σαΐνης, υπεύθυνος του φορέα, υπογραμμίζει ότι «η λίμνη δέχεται μεγάλες οικιστικές πιέσεις. Οι φορείς της Πολιτείας πρέπει να πρωτοστατήσουν στην προστασία της».

Η μεταφορά του ΚΤΕΛ στην Παπανδρέου δεν προβλέπεται από το ρυθμιστικό σχέδιο, που βρίσκεται στην πρώτη φάση της επεξεργασίας του, με ευθύνη του ΥΠΕΧΩΔΕ (και ενεργή συμμετοχή του Γιαννιώτη υφυπουργού Σταύρου Καλογιάννη). Το σχέδιο προτείνει τη δημιουργία του νέου σταθμού ΚΤΕΛ έξω από την πόλη.

Κάτοικοι των Ιωαννίνων προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας και κέρδισαν τη διαταγή αναστολής των εργασιών. Οι εργασίες όμως δεν σταμάτησαν!

Τελικά, για να παρακαμφθεί ο σκόπελος του ΣτΕ, ο νομάρχης Ιωαννίνων, Αλέξανδρος Καχριμάνης, στις 5 Φεβρουαρίου ακύρωσε την απόφαση για δημιουργία σταθμού υπεραστικών λεωφορείων και χορήγησε «άδεια εγκατάστασης και λειτουργίας πρακτορείου – εκδοτηρίου εισιτηρίων προς εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού. Ο ως άνω χώρος καθορίζεται και ως αφετηρία, τέρμα και στάση υπεραστικών λεωφορείων». Μήπως απλά βαφτίστηκε ο σταθμός «πρακτορείο»; Με την ίδια απόφαση διακόπτεται η λειτουργία του σταθμού στη Ζωσιμάδων.

«Προσωρινή λύση»

Ο κ. Καχριμάνης, μιλώντας στην «Κ», επέμεινε ότι το κτίριο στην Παπανδρέου είναι πρακτορείο (αν και έχει εμβαδόν 500 τ. μ.) και πως χρέη κεντρικού σταθμού εκτελεί το ΚΤΕΛ Πρεβέζης στην πόλη! «Πρόκειται για προσωρινή λύση για να αποσυμφορηθεί το κέντρο της πόλης, καθώς βρίσκεται κοντά στους περιφερειακούς κόμβους. Σε πέντε – δέκα χρόνια θα δημιουργηθεί ο νέος σταθμός έξω από την πόλη». Ουδέν μονιμότερον του προσωρινού


Απόσπασμα από την εφημερίδα "ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ"

Δεν υπάρχουν σχόλια: