Δευτέρα 22 Ιουνίου 2009

Με αφορμή την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων

Και φέτος τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων δεν έρχονται παρά να καταδείξουν τον βαθύτατα ταξικό και αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα του συστήματος πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Ο Υπουργός Παιδείας μπορεί να καμαρώνει για τις φετινές επιδόσεις των υποψηφίων, ως αποτέλεσμα και της δυσκολίας των θεμάτων που επιλέχτηκαν φέτος, αυτό όμως σε καμία περίπτωση δεν αναιρεί το χαρακτήρα του σχολείου ως ένα εξεταστικό κάτεργο, όπου οι μαθητές χωρίζονται σε «καλούς» και «κακούς», με όποιον έχει τη δυνατότητα να πληρώσει τα φροντιστήρια να «επιβραβεύεται» και τους υπολοίπους να κρίνονται ως αποτυχημένοι. Το υπάρχον σύστημα μπορεί να εξοντώνει όλους τους μαθητές ανεξαιρέτως, είτε εισάγονται τελικά στο πανεπιστήμιο είτε όχι, αλλά τα χιλιάδες παιδιά των ασθενέστερων οικονομικά στρωμάτων, τα παιδιά των μεταναστών, δεν έχουν καμία απολύτως ευκαιρία για μόρφωση. Την ίδια στιγμή, όσοι δεν καταφέρνουν να εισαχθούν σε κάποιο τριτοβάθμιο ίδρυμα, ξοδεύουν χιλιάδες ευρώ για αμφιβόλου ποιότητας κολέγια ,ωθούμενοι από την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας να φοιτήσουν είτε στο εξωτερικό, είτε στα Κ.Ε.Σ. Μην ξεχνάμε ότι η αναγνώριση των τελευταίων ήταν και η καλύτερη «προσφορά» της Ν.Δ στο έργο της εμπορευματοποίησης και της διάλυσης της δημόσιας και δωρεάν εκπαίδευσης.

Μόνο η αλλαγή του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με την αποσύνδεση του σχολείου από την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την ελέυθερη πρόσβαση στα Πανεπιστημιακά ιδρύματα, παράλληλα με συγκεκριμένα μέτρα ενίσχυσης του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης και κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας, μπορεί να εγγυηθεί τον αυτόνομο μορφωτικό χαρακτήρα του σχολείου.


Το Γραφείο Τύπου της Νεολαίας Συνασπισμού

Δεν υπάρχουν σχόλια: