Εν μέσω των συνεχιζόμενων κινητοποιήσεων παρουσιάζεται στο υπουργικό συμβούλιο που συνεδριάζει στις 12.00 το μεσημέρι, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Γ. Παπανδρέου, το νομοσχέδιο για την αναδιάρθρωση των αστικών συγκοινωνιών.
Συζητούνται επίσης η επικύρωση Κοινοτικής Οδηγίας για την θαλάσσια στρατηγική για την προστασία και διαχείριση των θαλάσσιων υδάτων ενώ ο αναπληρωτής υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης Γ.Κουτρουμάνης, θα ενημερώσει τα μέλη του συμβουλίου για τις προωθούμενες ρυθμίσεις για την έγκαιρη απονομή των συντάξεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Τύπου, στο περιθώριο της συνεδρίασης του Υπουργικού Συμβουλίου θα πραγματοποιηθεί και σύγκληση του ΚΥΣΕΑ (Κυβερνητικό Συμβούλιο Εσωτερικών και Άμυνας), με αντικείμενο τον ορισμό νέου αρχηγού στο Λιμενικό Σώμα, αλλά και τη διάλυση της Αγροφυλακής.
Το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών προβλέπει τη σύσταση «Μητροπολιτικού Φορέα» για τις αστικές συγκοινωνίες, με συγχώνευση των μέσων σταθερής τροχιάς (Τραμ, Μετρό, ΗΣΑΠ) και της ΕΘΕΛ με ΗΛΠΑΠ. Ο μητροπολιτικός φορέας περιλαμβάνει επίσης τα ΚΤΕΛ και τον Προαστιακό. Οι αλλαγές στον ΟΑΣΑ προβλέπουν επίσης μετατροπές, συγχωνεύσεις, επεκτάσεις, πυκνώσεις αλλά και αναστολές δρομολογίων λεωφορειακών γραμμών.
Σύμφωνα με κυβερνητικές πηγές που επικαλείται Το Βήμα, οι εργαζόμενοι των μέσων μαζικής μεταφοράς θα κληθούν σε διαπραγμάτευση από μηδενική βάση για τον καθορισμό της εν λόγω επιχειρησιακής σύμβασης, ενώ με τη λήξη της διαπραγμάτευσης κάθε άλλη σύμβαση ή κανονισμός που ίσχυε έως σήμερα θα καταργηθεί. Σε περίπτωση που οι διαπραγματεύσεις δεν καρποφορήσουν, αναφέρει το δημοσίευμα, το μισθολόγιο των υπαλλήλων των μεταφορικών ΔΕΚΟ θα αποφασιστεί με νόμο.
Επίσης, το νομοσχέδιο προβλέπει μετατάξεις εκατοντάδων υπαλλήλων, οι οποίες θα πραγματοποιηθούν σε δύο φάσεις. Στην πρώτη, η οποία θα λάβει χώρα εντός του ερχόμενου διαστήματος, περίπου 1.500 εργαζόμενοι θα περάσουν σε άλλους φορείς του Δημοσίου, τους οποίους θα υποδείξει το υπουργείο Εσωτερικών. Σε δεύτερη φάση θα επαναληφθεί η ίδια διαδικασία, όταν ολοκληρωθεί η συγχώνευση των συγκοινωνιακών φορέων, με τη μετάταξη υπαλλήλων που θα κριθούν υπεράριθμοι.
Τέλος, το νομοσχέδιο θα θεσπίσει το λεγόμενο «Σύμφωνο Ευθύνης», το οποίο θα επιβάλει τριμηνιαίο οικονομικό έλεγχο στις μεταφορικές ΔΕΚΟ από ορκωτούς ελεγκτές και σε περίπτωση απόκλισης από το εγκεκριμένο επιχειρησιακό τους σχέδιο, θα συγκροτείται νέο business plan, ενώ θα υφίστανται κυρώσεις οι διοικήσεις των φορέων. Όπως έχει προαναγγείλει το υπουργείο Υποδομών, οι μεταφορικές ΔΕΚΟ θα «καθαρίσουν» από τα χρέη και τα ελλείμματά τους, τα οποία θα περάσουν στο δημόσιο ταμείο. Παράλληλα, ωστόσο, θα τεθεί ένα όριο στην επιδότησή τους από το κράτος, καθώς αυτή δεν θα ξεπερνά το 40% του λειτουργικού τους κόστους.
Παράλληλα, το υπουργείο Υποδομών προσανατολίζεται σε αύξηση του ενιαίου εισιτηρίου από το 1 ευρώ στα 1,4 ευρώ. Σημειώνεται πως στο Μνημόνιο Συνεργασίας με τους δανειστές υπάρχει αναφορά για αύξηση των τιμολογίων κατά τουλάχιστον 30% εντός του πρώτου τριμήνου του έτους.
Τη Δευτέρα, ο υπουργός Υποδομών Δημήτρης Ρέππας υπεραμύνθηκε του σχεδίου και μίλησε για μεταρρυθμιστική τομή που θα οδηγήσει σε σύγχρονες ποιοτικές συγκοινωνίες και σε απαλλαγή από τα τεράστια ελλείμματα, τα οποία καλείται και καλύπτει εκ των υστέρων το σύνολο των φορολογούμενων πολιτών. Παράλληλα, υποστήριξε ότι το σχέδιο προχωρεί στη βάση δύο βασικών αρχών, της διασφάλισης του δημόσιου χαρακτήρα των συγκοινωνιών και στην περιφρούρηση του δικαιώματος στην εργασία όλων των υπαλλήλων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου