Τετάρτη 6 Οκτωβρίου 2010

ΟΛΑ «ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΦΥΡΙ»!

• Το αεροδρόμιο Ιωαννίνων «πωλείται»! Το λιμάνι Ηγουμενίτσας, όπως ήδη έγραψε ο «Π.Λ», το ίδιο! Τρένο δεν πρόκειται, παρά τις υποσχέσεις, να σφυρίξει στην Ήπειρο, αφού έχει ανακοινωθεί «πωλητήριο» για τον ΟΣΕ. Με λίγα λόγια η Ήπειρος «βγαίνει στο σφυρί»!
Για το αεροδρόμιο Ιωαννίνων, όπως και για τα άλλα μικρότερα περιφερειακά αεροδρόμια, τα κυβερνητικά σχέδια προβλέπουν την εκχώρησή τους για εκμετάλλευση από ιδιώτες στα πρότυπα του «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Πρόκειται να κατατεθεί νομοσχέδιο στη Βουλή, βάσει του οποίου και το αεροδρόμιο Ιωαννίνων θα μετατραπεί σε εταιρία.
Ενδεχομένως μαζί με τα κοντινά αεροδρόμια της Πρέβεζας και της Κέρκυρας, να ομαδοποιηθεί, δηλαδή και τα τρία θα αποτελούν μια εταιρία.

ΒΑΛΤΩΣΑΝ ΤΑ ΕΡΓΑ
Την ίδια στιγμή, παρατηρείται στασιμότητα στα έργα βελτίωσης του αεροδρομίου Ιωαννίνων. Το γεγονός αυτό έχει επιπτώσεις στην άρση της απομόνωσης της Ηπείρου, αλλά και της περαιτέρω τουριστικής της ανάπτυξης.
Στο μεταξύ δεν τοποθετείται, παρά τις περί του αντιθέτου δεσμεύσεις, το σύστημα «τυφλής προσγείωσης» του ILS.

ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑΣ
Κάτι ανάλογο θα συμβεί και με το λιμάνι Ηγουμενίτσας. Θα γίνει, δηλαδή, ιδιωτική επιχείρηση! Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, θυμίζει το γεφύρι της Άρτας. Ολοκληρώθηκε μετά από πολλά χρόνια καθυστέρησης η α’ φάση.
Η προηγούμενη κυβέρνηση της Ν.Δ. χρηματοδότησε την υλοποίηση των έργων της β’ φάσης, τα οποία και ξεκίνησαν.
Διακόπηκαν, όμως, μόλις το ΠΑΣΟΚ ήρθε στην εξουσία, λόγω, όπως υποστήριξε η κυβέρνηση, έλλειψης χρημάτων.
Τώρα ξεκίνησαν εκ νέου δειλά-δειλά οι εργασίες, αλλά το μέλλον του λιμανιού είναι αβέβαιο.
***
• Να σημειωθεί ότι «σε ένα νέο κύμα ιδιωτικοποιήσεων, που αγγίζει τα όρια του «πλιάτσικου», αποδίδει ο συνδυασμός της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Θεσπρωτίας το σχέδιο ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας.
Η «Λαϊκή Συσπείρωση», βέβαια, δηλώνει ξεκάθαρα και κατηγορηματικά την αντίθεσή της στην ιδιωτικοποίηση του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και κάθε λιμανιού της χώρας, όπως και στην ιδιωτικοποίηση αεροδρομίων κλπ.
«Εμείς δεν θα μπούμε σε καμιά συζήτηση που θα θέτει παραπλανητικά διλήμματα στο λαό όπως αν πρόκειται για καλή ή κακή σύμβαση ιδιωτικοποίησης. Πρόκειται για περιουσία του λαού και ανήκει αποκλειστικά και μόνο σε αυτόν!», τονίζεται χαρακτηριστικά στη σχετική ανακοίνωση.

ΟΝΕΙΡΟ ΚΑΙ ΤΟ ΤΡΕΝΟ!
Σφύριγμα τρένου δεν πρόκειται, αυτό είναι το πιθανότερο, να ακουστεί στην Ήπειρο, αφού ο ΟΣΕ ιδιωτικοποιείται.
Aλλά κυβερνητικοί παράγοντες, ενόψει αυτοδιοικητικών εκλογών, παρουσίασαν ως σχεδόν έτοιμη την σιδηροδρομική σύνδεση της Καλαμπάκας με τα Ιωάννινα.
Μάλιστα στην μελέτη αναφέρονται και λεπτομέρεις (!), όπως η ταχύτητα που θα αναπτύσσει το τρένο και τα καύσιμα που θα καταναλώνει.
Το Μνημόνιο, υποστηρίζει η κυβέρνηση, της επιβάλλει να κάνει την εταιρία κερδοφόρο μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2011, κάτι στο οποίο αποσκοπεί και η ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου τις επόμενες ημέρες.
Το έργο του σιδηροδρόμου στην Ήπειρο θα υλοποιούνταν από την «ΤΡΑΙΝΟΣΕ» (την οποία αφορά κατ’ ουσίαν η ιδιωτικοποίηση). Όμως η κυβέρνηση εκχωρεί το 49% των μετοχών της και το μάνατζμεντ που θα προσφέρει προς πώληση.

ΑΝΗΣΥΧΙΑ
Είναι φυσικό στην Ήπειρο να επικρατεί ανησυχία μετά από όλα αυτά. Αν σκεφθεί κανείς ότι η «ΣΒΕΚΗ» έβαλε λουκέτο και πως παραμένει αδιευκρίνιστο και το μέλλον της γαλακτοβιομηχανίας «Δωδώνη» (όπως και της πρώην «ΕΛΒΙΖ»), τότε τα πράγματα πορεύονται προς μια άκρως αρνητική κατεύθυνση για την περιοχή μας.
Τέλος, στην Βιομηχανική Περιοχή των Ιωαννίνων επικρατεί άπνοια, αφού ακόμη δεν προχώρησε ο αναπτυξιακός νόμος.
Αλλά και να εφαρμοστεί, το ποσό (500 εκ. ευρώ για ολόκληρη την Ελλάδα), είναι πολύ μικρό.

Δεν υπάρχουν σχόλια: