Χθες ήταν η πρώτη μέρα, τύποις, της εγκατάστασης της Cosco Pacific Ltd στο λιμάνι του Πειραιά, στην προβλήτα ΙΙ. Η αντίδραση των εργαζομένων του ΟΛΠ ήταν ηχηρή με την καθολική συμμετοχή τους στις απεργιακές κινητοποιήσεις. Εκατοντάδες εργαζόμενοι ήταν συγκεντρωμένοι στην είσοδο και στο κτίριο του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, στο κέντρο μηχανοργάνωσης του ΟΛΠ και στα γραφεία της εταιρείας.
«Η σύμβαση παραχώρησης που υπεγράφη μεταξύ του ΟΛΠ Α.Ε., του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Α.Ε. και της Cosco Pacific Ltd, το 2008, έχει προκαλέσει την αγανάκτησή μας» δήλωσαν οι εργαζόμενοι, δεδομένου ότι το 2007, η κερδοφορία του ΟΛΠ έφτασε τα 35 εκ. ευρώ. Επεσήμαναν ότι είναι αδιανόητο ο ΟΛΠ να κάνει παραχωρήσεις σε μια εταιρεία, η οποία δεν πρόκειται να προσφέρει τίποτα. Οι παραχωρήσεις αφορούν στις φοροαπαλλαγές, οι οποίες θα διαρκέσουν 30+5 έτη, όσο δηλαδή είναι η διάρκεια της σύμβασης και θα ζημιώσουν τόσο τον ΟΛΠ, όσο και το ελληνικό Δημόσιο.
Σκάνδαλο αποτελεί, όπως τόνισε η κ. Φρατζεσκάκη, συνδικαλίστρια στον ΟΛΠ, το γεγονός ότι ο ΟΛΠ παραχώρησε την τελωνειακή άδειά του στην Cosco. Το ίδιο ισχύει και για την πληρωμή δασμών της τάξεως του 1,76 εκ. ευρώ αντί για 8 εκ. Η προκλητική έκπτωση προέκυψε κατόπιν εκβιαστικής διαπραγμάτευσης από πλευράς της Cosco και λογιστικών αλχημειών. Το ίδιο προκλητική συνεχίζει να είναι η στάση, που προτίθεται να ακολουθήσει η Cosco, «βαπτίζοντας» τα προϊόντα εκτός της Ε.Ε. ως κοινοτικά, ώστε να πληρώνει μειωμένους δασμούς.
Ο ΟΛΠ σε ρόλο... εργολάβου
Όσον αφορά στους εργαζόμενους, η σύμβαση παραχώρησης αναφέρει ότι 600 από τους 1600 εργαζόμενους του ΟΛΠ πρέπει να ενοικιαστούν στην Cosco για 8 μήνες. Ο ΟΛΠ ορίζεται ως υπερεργολάβος και ενοικιάζει τους εργαζόμενους για να παρέχουν υπηρεσίες εκπαίδευσης στο προσωπικό της Cosco, που πιθανολογείται ότι θα αριθμεί τους 300. Αυτή η πράξη είναι παράνομη, όπως μας δήλωσε η κ. Φρατζεσκάκη, και ο κ. Νουχουτίδης, πρόεδρος της Ένωσης Λιμενργατών. Η παρανομία έγκειται στο γεγονός ότι ο ΟΛΠ ως κρατική επιχείρηση κατά 75% απαγορεύεται να ενοικιάζει το προσωπικό του, πόσο μάλλον να παρέχει τις υπηρεσίες του σε ιδιώτη-ανταγωνιστή.
Επίσης, με τη σύμβαση παραχώρησης της προβλήτας ΙΙ, η Cosco θα εκμεταλλεύεται αποκλειστικά τις 14 γερανογέφυρες, ιδιοκτησίας ΟΛΠ. Για το διάστημα των 8μηνών, η Cosco έχει θέσει όρο παραγωγικότητας στους χειριστές, ο οποίος προσδιορίζεται σε φορτο-εκφόρτωση 285-300 εμπορευματοκιβωτίων ανά 24ώρες. Σε περίπτωση που αυτό δεν επιτευχθεί, τότε ο ΟΛΠ επιβαρύνεται με ποινική ρήτρα.
Μαζί με την παραχώρηση των 14 γερανογεφυρών, η Cosco θα πάρει όλη την πελατεία του ΟΛΠ. Στην προβλήτα Ι, η οποία θα βρίσκεται υπό ανακατασκευή μέχρι τον Ιούνιο του 2010, θα τοποθετηθούν 5 γερανογέφυρες, που θα τις εκμεταλλεύεται ο ΟΛΠ. Ωστόσο, μετά το πέρας του 8μήνου, οι εργαζόμενοι ανησυχούν για το αν θα συνεχίσουν να απασχολούνται, αφού ο κύκλος εργασιών του ΟΛΠ θα έχει ήδη μειωθεί κατά 2/3 και θα πρέπει να αναζητήσει νέο πελατολόγιο.
Αγώνας μέχρι τέλους...
Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ κ. Γεωργακόπουλος απευθυνόμενος στους εργαζόμενους δήλωσε πως από το 2008 έχει ξεκινήσει ένας γύρος κινητοποιήσεων, ο οποίος δεν πρόκειται να σταματήσει. Στόχος είναι να μην ιδιωτικοποιηθεί το λιμάνι του Πειραιά, και να επανέλθει σε δημόσιο έλεγχο τόσο η λειτουργία όσο και η δραστηριότητά του. Ο πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ επεσήμανε πως θα εξαντληθούν όλα τα νομικά μέσα για να «παγώσει» η σύμβαση παραχώρησης. Αναφερόμενος στους εργαζόμενους, τόνισε πως είναι παράνομη η ενοικίαση των εργαζομένων του ΟΛΠ, δεδομένου ότι καταπατά τις συμβάσεις εργασίας. Οι 70 μετατάξεις, οι οποίες δεν έχουν οριστεί επ' ακριβώς από την ΚΥΑ, δεν μπορούν να γίνουν εν μέσω προεκλογικής περιόδου. Επιπλέον, κάλεσε τους εργαζόμενους να μην υποκύψουν στον εκβιασμό της εθελουσίας εξόδου, που προσπαθεί η διοίκηση του ΟΛΠ να επιβάλει. Επίσης, κάλεσε τους εργαζόμενους να συνεχίσουν τον αγώνα τους και να δώσουν ένα ηχηρό μήνυμα στην παρούσα και στην επερχόμενη κυβέρνηση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου